Współcześnie zarządzanie firmą znacznie częściej jest związane z koniecznością zlecenia niektórych obowiązków zewnętrznym wykonawcom projektu. Może mieć to związek zarówno z zagadnieniami bieżącymi, jak i z zadaniami perspektywicznymi. Sprawozdania roczne są źródłem niepokoju dla wielu firm. Ponad to nie każda placówka zatrudnia na tyle przeszkolonych pracowników, by fachowo takie zestawienie zinterpretować. Dlatego też coraz częściej firmy polegają na usługach agencji reklamowych w tej kwestii. Dobre agencje reklamowe nie tylko podchodzą do każdego klienta indywidualnie, ale również każdy projekt tworzą od zera. Dokładnie tak jest w przypadku sprawozdań rocznych z funkcjonowania konkretnej firmy – zleceniodawcy. Raporty są zazwyczaj tworzone od podstaw, bez uniwersalnych szablonów, z uwzględnieniem specyfiki konkretnego przedsiębiorstwa. Zatrudniająca fachowców agencja reklamowa bierze pod uwagę także cel tworzenia takiego raportu, jego wykorzystanie praktyczne. W procesie tworzenia raportu rocznego bardzo istotne są również regularne spotkania konsultacyjne z reprezentantami danej firmy. Indywidualnie wykreowany raport przedstawia treści zarówno procentowe jak i innego rodzaju w profesjonalny, a równocześnie fachowy graficznie sposób. Różnego rodzaju analizy rynku są równocześnie przygotowywane przez ekspertów z dziedziny marketingu. business-to-business (B2B). Można więc efektywnie zastosować się do nich w dalszych działaniach firmy, tak w wymiarze finansowym, jak i planów ogólnych.